Hur lång tid tar en återbetalning?

Beräknade tidsramar där du kan förvänta dig att din återbetalning ska slutföras

Uppdaterad för över en vecka sedan

När du begär en återbetalning för dina tjänster börjar vi behandla den direkt.

Det kommer dock att ta lite tid för pengarna att komma tillbaka till dig, beroende på vilken typ av betalningsmetod som används, samt några ytterligare verifieringar som krävs av betalningsgateways.

Här är de beräknade tiderna för återbetalningar som ska slutföras enligt den ursprungliga betalningsmetoden som användes när du först köpte:

ANMÄRKNINGAR

Vissa av de angivna betalningsmetoderna kan vara otillgängliga på din plats; Du kan kontrollera tillgängligheten här: Vilka betalningsmetoder finns tillgängliga på Migrationsverket?

Arbetsdagar räknas som måndag till fredag, exklusive helgdagar

Om du tog bort den ursprungliga betalningsmetoden från ditt konto kan du vara säker på att alla pågående begäranden om återbetalning fortfarande kommer att behandlas

 

Vad du ska göra om återbetalningen tar längre tid

I vissa fall kan tidsramen för din återbetalning förlängas av följande skäl:

Saknas information för att utföra återbetalningen – vi kommer att kontakta dig för att begära ytterligare information

Din bank avvisar till en början transaktionen – återbetalningen görs om automatiskt, vilket återställer tidsramen

Du kan vara säker på att även om detta orsakar en oväntad försening kommer du att få din återbetalning. Du behöver inte utföra några ytterligare åtgärder – vi tar hand om allt åt dig

 

Så här kontrollerar du återbetalningsstatusen

När din återbetalning är klar är dess status Återbetald – du kan kontrollera det i avsnittet Betalningshistorik för din fakturering. Dessutom skapas en separat faktura för återbetalningen.